Een dag die er ook zijn mag - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu Een dag die er ook zijn mag - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Een dag die er ook zijn mag

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

25 Augustus 2014 | Frankrijk, Signy-l'Abbaye

Dag 6 van Rocroi naar Signy-l'Abbaye, 32 km

Zonder wakker te worden van mede-pelgrims met welke geluiden dan ook, gaan bij mij om 06.00 uur de oogjes open. Da's te vroeg. Het wordt een uurtje later, maar dan is mijn rust toch echt voorbij. Buiten is het bewolkt maar droog. De waterzak vul ik toch met 1 1/2 liter water, samen met twee halve liter flesjes, moet dat voldoende zijn. Onderweg zal vandaag weinig te koop zijn, zo staat in de lectuur. Als ik dan zo'n uurtje of twee onderweg ben wensen enkele bouwvakkers me succes, maar vertellen me tevens dat het vanmiddag zal gaan regenen. Ik zie op de thermometer die ik bij me heb, dat het 18 graden is en met de windstilte is het een ideaal wandelweertje, misschien heb ik wel geluk. Enkele passen verder vind ik een cent op straat. Ik buk het stop hem in de zak. Daarmee is dan meteen het geluk op. Want even later wordt de lucht donkerder en de eerste regendruppels vallen heel voorzichtig naar beneden. Een regenjas is nog niet nodig, maar als ik even later door grasland loop, worden mijn schoenen en broekspijpen wel nat. Ja, de route van vandaag gaat veel midden door de natuur. In het boekje staat het correct aangegeven en da's maar goed ook, want in het veld zijn nogal eens onduidelijkheden.
Ik loop veel over bospaadjes, en weilanden, maar ook door kleine dorpjes, waar geen winkeltje te ontdekken valt. Dus het water heb ik niet voor niets meegenomen. Want ook al schijnt de zon niet, toch is er behoefte aan drinken. Aan eten denk ik maar niet en met enkele creckers moet het ook kunnen.
Ik heb in mijn gedachte om in Signy l'Abbaye te finishen. Dat ligt op ruim 30 km en er zijn enkele slaapgelegenheden. Enkele kilometers voor mijn finish moet ik dan toch mijn regenjas gebruiken en dan in het weiland, waar het gras al enige tijd niet is gemaaid, wordt het overleven. Toch kom ik bij het beoogde dorpje en zie meteen een winkeltje. Dat wordt dus inslaan voor vanavond en morgen, want met deze regen lijkt een dorpsbezoek vanavond niet aan de orde. Het is dan bijna vier uur en ik pak mijn adreslijst van de pelgrimstehuizen. In de regen zoek ik naar de straten. Met dit weer weinig mensen. Toch gevonden, maar geen resultaat, de ene was op maandag gesloten en bij de ander was het huis dusdanig onderhouden, dat er eerder muizen of ratten gaan bivakkeren, dan pelgrims. Dan een herberg, maar die was al vol.Dus toch weer een hotel, maar hierbij was het diner en ontbijt inbegrepen.
Dan heb ik mijn inkopen dus voor de lunch van morgen. Ook niet verkeerd, want ook dan zal er onderweg weinig te koop zijn.
Omdat het nu om half tien nog stevig regent zullen morgen de bossen en weilanden weer vochtig zijn, maar dan ben ik uitgeslapen en uitgerust dus........dat moet kunnen.

  • 25 Augustus 2014 - 22:10

    Toon En Nollie:

    Hallo Bert,

    Fijn om te lezen dat je eerste dag goed is begonnen.
    Wij wensen je weer een mooie camino toe met fijn wandelweer.
    We blijven je volgen.

    Groetjes Toon en Nollie

  • 26 Augustus 2014 - 10:17

    Riky En Gerard:

    Beste Bert,
    Je bent nu weer teruggeworpen op jezelf.
    De goede zorgen van Ria moet je missen, maar een goede pelgrim is daar op ingesteld.
    Het weer dat jij krijgt, komt vertraagd deze kant op, dus staat ons ook regen te wachten.
    Geniet van het land met zijn du pain, du vin en du boursin.
    Mooie dagen toegewenst.
    Riky en Gerard.

  • 26 Augustus 2014 - 17:06

    Sam En Niene:

    Succes opa!!

  • 27 Augustus 2014 - 11:02

    Ted Nijssen:

    Hallo Bert,

    Het begin is gemaakt, dat houd in'''''wandelen, mooie tochten, mensen ontmoeten, slapen, eten, afzien, doel bereiken, en nog veel meer. Dit gaat jouw weer lukken '''''Wij wensen jouw tijdens de wandeling en verblijf een mooie tijd toe.

    Met de hartelijke groeten, Mart en Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 130008

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: