In Nevers was het toch niet zo goed - Reisverslag uit Le Veurdre, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu In Nevers was het toch niet zo goed - Reisverslag uit Le Veurdre, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

In Nevers was het toch niet zo goed

Door: bert konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

13 September 2014 | Frankrijk, Le Veurdre

Een kort verslag:
Vannacht tussen 12 en 2 is mijn tablet gestolen. Ik sliep in de ruimte van de douches en wastafels. De tablet was aan het opladen, een halve meter van me vandaan
Vandaar heb ik de puf niet om veel te schrijven, maar anderzijds ook niet de mogelijkheden.
Gelukkig heb ik vanavond om vijf uur een prive gezin gevonden die mij van een slaapplaats voorziet, met diner en ontbijt. Nooit eerderr was hier een pelgrim. Ik sprak zomaar een mevrouw aan, die zo gastvrij was en me ook nog de mogelijk biedt om dit op de weblog te zetten;
Ze leeft met met mee.
Ik wil het hierbij laten en zal woensdag na thuiskomst een afsluitend bericht toesturen.

groeten Bert vanuit Le Veurdre.

• 13 September 2014 - 21:29

Gerda:

Oohh wat vervelend Bert !! en wat zijn er toch ook nog hele lieve mensen die je dan zo gastvrij opvangen . Voor woensdag een hele fijne thuiskomst en...bedankt voor je verslag heb er weer erg van genoten !!!
    groetjes

• 13 September 2014 - 23:06

Langepas:

Heel veel succes nog de laatste dagen!

• 14 September 2014 - 00:19

Marijke:

Nou Bert heel erg balen dit!

• 14 September 2014 - 08:52

Gerry De Lleinj:

Ach Bert dit is wel heel erg naar voor je maar hopelijk heb
    Je nog een paar mooie dagen!!!!!

• 14 September 2014 - 10:16

Toon En Nollie:

Hallo Bert,dat dit een pelgrim moet overkomen is jammer.
    Houdt de stemming erin,je kunt terugkijken op een mooi deel van
    deze camino.
    Goede reis terug naar huis.
    Groetjes.

• 14 September 2014 - 11:12

Riky En Gerard:

Beste Bert,
    Dit wordt een berichtje dat je thuis pas zult lezen, omdat je nu onthand bent.
    Een goed voorbeeld van twee werelden waarin we leven.
    Het ene moment laat zien hoe walgelijk mensen kunnen zijn, om een dierbaar bezit zomaar weg te pakken.
    Een belangrijk instrument, wat een pelgrim zoals jij, in staat stelt om mensen te laten volgen hoe jij deze reis ervaart de mooie en minder mooie momenten.
    Daarnaast, mensen die zich ontfermen over een wildvreemd iemand en hem te eten, drinken en een bed aanbieden. Prachtig om dat te ervaren.
    Ruim twee duizend jaar geleden was er voor soortgelijke mensen al geen plaats en belandde in een stal.
    Wie van ons zou deze geste ook hebben gedaan, laten we daar maar eens goed over nadenken.
    Wij voorzien nog wel een berichtje voordat je thuis bent, want jij komt nog wel iemand tegen die je te hulp schiet.
    Laat je niet uit het veld slaan door de slechte ervaring, maar put kracht uit de goede, dan verzekeren wij dat je nog een paar mooie dagen zult beleven.
    Een goede reis terug, vooraf gegaan door mooie dagen.
    groeten,
    Riky en Gerard.

• 14 September 2014 - 11:45

Wij:

Hoi Bert,

Met de haven in zicht............. Lijkt me een lullige ervaring als je wakker wordt en je mist iets. Zoiets overkomt altijd een ander denk je totdat je er zelf mee geconfronteerd wordt. Dat die tablet weg is is heel vervelend, ik hoop allen voor je dat er geen zeldzame dingetjes verloren zijn gegaan. Ik denk dan vooral aan foto's die je onderweg gemaakt hebt. Probeer er ondanks alles toch nog een paar aangename dagen van te maken en voor woensdag een goede terugreis. Je thuiskomst zal ongetwijfeld warm zijn.

Groetjes van ons, we hebben met je veel interesse gevolgd, het was leuk de ervaringen van een pelgrim te volgen.

• 14 September 2014 - 20:22

Lies Verwaaijen:

Hee Bert das kl.. , ! Dat verwacht je toch niet.

Blijf genieten van de leuke dingen die je hebt beleefd !

Goede terugreis.

Gr. Lies

• 15 September 2014 - 10:57

Mia Spanjers Helmond:

Hoi Bert.
    Even nog een berichtje van je nicht uit Helmond. Wat is dit vervelend, wat jou is overkomen.
    Misschien maar goed dat je niets gemerkt hebt,zulke schurken deinzen voor niets terug.
    Probeer er toch nog maar een leuk einde aan te breien.Kom gezond weer thuis en hopelijk gauw tot ziens.
    Groetjes Frans en Mia.

• 15 September 2014 - 18:21

Anny En Jos:

Hallo AJP

Ik weet eigenlijk niet goed wat en hoe ik 't moet zeggen, maar ik zal me net
    zoals jij "gepast" inhouden.
    Natuurlijk, je kunt dit niet vergelijken met wat op wereldniveau gebeurt
    maar je vraagt je wel af: in wat voor wereld leven we eigenlijk!
    Maar als ik dan je verhaal van dag 8 lees: "wat een lieve mensen zijn er toch,
    ook in Frankrijk" ; hoe daar bent opgevangen op die boerderij en hoe je bent geholpen direct nadat
    je tablet is gestolen, dan denk ik dat je je daar maar aan moet spiegelen; jou kennende
    is dat ook jouw ziens- en levenswijze; van huis uit meegekregen.
    Onnodig te zeggen: hou je taai en tot ziens in Les Pays-Bas.

Anny en Jos

• 16 September 2014 - 20:12

Cock En Cissie:

Bert, welkom thuis, na al die voor jou mooie wandel dagen en die prachtige
    Reisverhalen die je met ons wilt delen, is deze keer het niet zo'n happy end!
    Wat jammer dat sommige mensen niet van andermans eigendommen af kunnen blijven!!
    We hopen wel dat je veel belangrijke gegevens al veilig gesteld had.
    Laat dit niet je prachtige reis bederven want je hebt weer een flink stuk van de camino afgelegd. Geniet hiervan en op naar de volgende etappes.
    Groetjes Cock en Cissie