zowaar twee - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu zowaar twee - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

zowaar twee

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

30 Augustus 2016 | Frankrijk, La Souterraine

Dag 6, 30 augustus van Crosant naar Saint Priest la Feuille. 31 km.

Wel eerst de sleutel in de juiste brievenbus. Kan bijna niet missen want er ligt een grote steen op, opdat hij niet wegwaait.
De bakker, de slager, de supermarkt, alles nog gesloten. Dus met mijn overgebleven 3 pruimen en een danoontje op pad.
Moet kunnen voor een pelgrim. Vroeger hadden ze het veel slechter.  Ik heb tenminste goed geslapen.
Het is weer goed licht met wolkeloze hemel, als ik van onderen weer op grote hoogte de ruïnes mag aanschouwen. Ja ik ga weer terug het dal in om de weg te vervolgen naar? In ieder geval richting La Souterraine. Ik zie wel hoe mijn conditie blijft.
Opnieuw geen fraaie omgeving waarmee ik mijn lezers kan verblijden. Een klein winkeltje met een klein vrouwtje met een klein assortiment zie ik een kleine koek waarop kleine kersen. Maar proberen , misschien fris. Doe er ook maar een Tic Tac bij. De koek beetje voor beetje. De tic tac doet het goed in de broekzak om het rithme er in te houden. Dan een bistro, een flesje abrikozensap voor de mond en een in het lege flesje, zo kan het wel weer. Verder maak ik weinig mee tot ik zowaar de eerste medepelgrims.
Het zijn man en vrouw uit Canada. Die 15 augustus in Vézelay zijn gestart, ook op weg naar de Pyreneeën. Zij reserveren steeds voor een overnachting ditmaal La Souterraine. Verder iet spraakzaam. Ik knoop er een paar km bij aan en kom in Saint priest la feuile en langs een onderkomen wat mij wel aan staat. Chalets achter het huis zien er prima uit en er kan ook gegeten worden. In overleg met Mwe Massard bestel ik iets wat mogelijk goed voor me is. Omelet met tomaten. Wie weet, ik heb om 19.30 uur afgesproken, en morgen misschien ook een ontbijt. Het kost wat voor een pelgrim, maar dan heb ik ook iets.
Of het allemaal gesmaakt heeft lezen jullie morgen.

  • 30 Augustus 2016 - 21:55

    Dolf En Tonny Mulders:

    Ja Bert we hebben je gemist,volgend jaar weer van de partij.We genieten iedere dag van je verhalen en kijken weer uit naar je volgende belevenis.Groetjes Dolf en Tonny

  • 30 Augustus 2016 - 22:48

    Lies Verwaaijen:

    Hoi Bert,

    Prachtig om te lezen wat je allemaal meemaakt !
    Veel succes en we blijven je volgen.

    Groet Lies Verwaaijen


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 130007

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: