weer eer ervaring - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu weer eer ervaring - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

weer eer ervaring

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

05 September 2016 | Frankrijk, Sorges


Dag 12 5 september van Thiviers naar Sorges 18 km

Heerlijk, ik word om 07.30 uur wakker. Het was schijnbaar nodig na een nacht in de buitenlucht. Ik heb vandaag een korte etappe bedacht, om verzekerd te zijn van een slaapplaats. Maar eerst nog even van de camping naar de start, 2km. Oké daar gaan we, maar ik denk er te gemakkelijk over in deze korte rit. De stand van de zon staat me niet aan, maar dat kan wel even. Ik neem de verkeerde weg langs de berg naar beneden en ontdek en wordt ook door een voorbijganger op de harde feiten gedrukt, dat  ik toch echt aan de verkeerde kant van de berg zit. En ik genoot zo van de mooie uitzichten.  Helemaal terug enz enz.... na vier uur wandelen heb ik 6 km van de camino achter me gelaten. Dus wel uitgeslapen, maar nog niet helemaal wakker.  Kan gebeuren. De nog 12 km naar Sorges loop ik plichtmatig. Ik lees dat er een "maison du palerin" is en daar wil ik overnachten. Door een echtpaar wordt ik ontvangen. Een Duits echtpaar dat hier na een werkzame leven een onderkomen biedt aan pelrims. Ze slapen ook zelf op de slaapzaal waar in totaal zes pelgrims kunnen slapen. Douchen, was ophangen en even het dorpje in om te ontdekken dat op maandag ook hier alles gesloten is. Geen supermarkt of boulangerie.  Ja, een hotel/restaurant opent juist zijn deuren als ik nader. Dus ik hoef geen dorst of honger te hebben. Een pilsje smaakt gelukkig weer en met een chipsje  er bij moet een pelgrim de dag maar doorbrengen. Hoewel,  ik kan plaats reserveren voor vanavond. Een alternatief heb ik niet en met de drie  tuc's van vanmorgen kom ik de dag én nacht niet door.   Doe ik, want mij is verzekerd als je goed eet en  drinkt kom het goed. Op de route van morgen hoef ik over 23 km weinig te verwachten, alles in het bos en weiden, dus wees voorbereid!!!
Op het terras wordt ik, met overigens meerdere gasten, met veel egards ontvangen. Keuzes uit wijn waarvan ik nog nooit gehoord heb, maar da's niet zo moeilijk. Met kennersoog bestel ik wijn even proeven en het blijkt een goede keus. Ik pas me snel aan, behalve mijn tenu, daarin val ik op, maar wel geschoren. Onbestelde maar goed bedoelde voorhapjes worden mijn deel. Vooral fromage. Dan komt er een diensterje een mes ruilen en is weer weg. Ik heb nu alle tijd om bijna live-verslag te doen. Zo'n tien bedienden doen er alles aan om een ieder te bedienen. Nu wordt ook het kaarsje op mijn tafel aangestoken ten teken dat het menu snel komt. De lantaarnopsteker stelt voor om het licht bij mijn tablet te houden, wat een humor. Dan komt het hoofdmenu en verzend ik mijn dagjournaal

Tot morgen

  • 05 September 2016 - 21:24

    Mari:

    5 mailtjes ontvangen over dag 12 de wijn was zeker lekkuuuuuur
    beste bert veel succes op het vervolg van de pelgrimstocht.
    groetjes uit het mooie appeltern

  • 06 September 2016 - 13:23

    Arie:

    Hoi Bert,

    Zo te lezen maak je een mooie camino, je gaat lekker, probeer wel groet te rusten dan is je doel te halen,we volgen je verder.

    groet arie&margre

  • 06 September 2016 - 18:04

    Henk En Paula:

    Hoi bert, goed eten jongen. Alleen tucjes daar kun je niet op lopen zo'n heel eind en berg op en berg af. We lezen je berichtjes met plezier. Als ik het zo lees is het een hele ervaring. Later zul je er zeker mooi op terug kunnen kijken. We wensen je een goede reis en doe ze daar allemaal de groetjes uit lauwe. Hou doe!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 130020

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: