Uiteindelijktoch nog mede-pelgrims - Reisverslag uit Arcy-sur-Cure, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu Uiteindelijktoch nog mede-pelgrims - Reisverslag uit Arcy-sur-Cure, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Uiteindelijktoch nog mede-pelgrims

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

06 September 2014 | Frankrijk, Arcy-sur-Cure

Dag 18 van Chablis naar naar Arcy-sur-Cure 35 km

Heel alleen in de grote ruimte word ik wakker. Ik voel me alleenheerser, maar ook heel erg klein. Maar wel iemand die onderweg gelukkig is. Het geluk heeft om zijn passie te kunnen en mogen vervullen. Met die positieve gedachte sta ik op. Ik blijft positief ook als ik zie dat mijn matras een fabrieksstempel heeft van 1963. Ik heb lekker geslapen en daar gaat het om. Ik neem meer water mee, want gisteren moest ik een mevrouw die in de tuin rustig zat te lezen storen. Geen probleem zij ze en vroeg meteen waar ik vandaan kwam. Dus het wordt nu 3 liter, bovenop de basis van 12 kg waarmee ik startte. Een liter meng ik met de fles sinasappelsap die ik gisteren in de supermarkt kocht. Ik start vanaf een grote wijncoöperatie. Ja in deze streek zijn weer vele wijnvelden te zien. Ik krijg vandaag weer te maken met verschillende routes met verschillende kleuren, wat het er voor mij niet gemakkelijker op maakt. Dat denk ik te merken als ik al een half uur geen markering met zie, maar toch beslissingen moet nemen in een terrein waar nauwelijks routes waar zijn te nemen. Ik twijfel en twijfel en stop en kijk nogmaals op de kaarten. Vliegen om me heen iriteren mij. Kennelijk komen ze af op mjjn angstzweet. Een half uur teruglopen is geen optie, dus maar verder tot ik een dorpje zie. Ik vind een gehucht dat op mijn route ligt, dus dat lucht op. In dit dorp ontmoet ik de eerste medepelgrims en nog wel uit Nederland. Een moeder en dochter uit friesland lopen veertien dagen de camino. Ze worden met een camper door de vader van slaapfaciliteiten voorzien. Omwille van de vrije tijd besteden ze jaarlijks maar een beperkte tijd aan dit wandel evenment. Ik krijg nog een blikje cola en ben weg. De temperatuur loopt op en ik ga mijn onderpijpen afritsen. Toeval of niet, even later ontmoet ik een pelgrim die zich juist even ontspant. Het is een Belg van ongeveer 30 jaar, die eveneens vanaf Rocroi in noord Frankrijk is gestart en wil eindigen in Santiago de Compostella. Hij nam de beslissing om te wandelen en startte binnen drie dagen en ging met te veel bagage op stap. Zijn tentje heeft hij onderweg al in bewaring gegeven. In Vezelay komen zijn twee vrienden en blijft hij een paar dagen. Hij blijft nog rusten ik loop naar Arcy-sur-Cure om op een camping en nieuwe ervaring op te doen. Het is inmiddels over half zes en er is een verrassing, want er staat een tentje met zelfs twee bedden op mij wachten met electra en wifi, zoals me had voorgesteld. Eerst even boodschappen doen voordat de enige winkel die open is, zijn deuren sluit. Dan heerlijk ontspannen douchen, wat eten en relexen. Morgen op weg naar Vezelay, eerder dan verwacht, maar dat bekijk ik morgen.

  • 06 September 2014 - 23:22

    Piet En Lia Van Den Bergh:

    Prachtige verhalen, Bert.
    Jij loopt trouwens ongeveer de route (wij hadden beter berijdbare paden) die wij dit jaar gefietst hebben op weg naar Barcelona.
    Wanneer ik jou verhalen lees, krijg ik altijd weer zin op pad te gaan.
    Het onderweg zijn, voor velen niet zo goed te begrijpen, is zo mooi!
    Geniet ervan!

    Piet en Lia

  • 07 September 2014 - 20:37

    Gerda:

    Hoi Bert

    Heb veel bewondering voor je en....geniet van je verslag !!
    groetjes gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 130254

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: