wat een dag !!! - Reisverslag uit Beneden-Leeuwen, Nederland van Bert Konings - WaarBenJij.nu wat een dag !!! - Reisverslag uit Beneden-Leeuwen, Nederland van Bert Konings - WaarBenJij.nu

wat een dag !!!

Door: bert koning

Blijf op de hoogte en volg Bert

26 Augustus 2016 | Nederland, Beneden-Leeuwen

Nu pas wifi

Dag 1 van Amand Montrond naar Loye sur Arnon 17 km

Wat een dag!!

Vanaf Rotterdam met een overstap in Parijs stap ik om 15.40 uur de trein uit en ben in St Amand Montrond/Orval. Hier ben ik 2 jaar geleden gestopt en hier ga ik verder. Naar Ria melden dat ik er ben en daarna weer de camino oppakken. Hij ligt er nog, de route naar Santigo de Compostella.
In Santigo was ik reeds samen met Ria 2012 en daarna nog alleen in 2013.
Ik zal er nu niet komen. Mijn einddoel is nu Saint Jean Pied de Port, waarmee mijn camino vanuit Nederland compleet zal zijn.
Maar er leiden vele wegen óók naar Santiago.......je weet maar nooit.
Met een temperatuur die zeker niet onderdoet voor Nederland vind ik snel de route en wandel. Even denk ik, "heb ik wel de juiste hobby gekozen", maar als ik dan weer de uitgestrekte landerijen zie, en daarna weer heerlijk het schaduwrijke bos, waar de diepe karrensporen geworden zijn tot keiharde misbaksels. Voel ik me weer in mijn element. Het bos is helaas niet groot, de zon onbarmhartig en als het dan zes uur is kijk ik toch evenuit naar een overnachting. Ik besluit naar een camping te lopen. Vijf km verderop volgens mijn boekje. Wel lopen en lopen, route kwijt, over bouwland waarop al geoogst is en met afrasteringen waardoor ik mijn logische weg niet vervolgen. Uiteindelijk kom ik weer op de plaats waar ik het besluit nam om een camping te bezoeken. En dat op de eerste dag! !!, Het is intussen 7 uur en loop naar een bijgelegen boerderij en vraag om water, geen probleem, vraag om te kunnen slapen in hun tuin, geen probleem, er lopen wel twee honden "maar die doen nooit iets" ik vraag om een boterham, geen probleem. Ik vertel over de niet gevonden camping. Hij weet hij hem wel, 3 km van hier. Samen in de auto, maar camping gesloten. Dan weer terug. Om 9 uur een boerderij gevonden met gastvrij echtpaar. Heerlijk wat tomaten met eieren en een ijsje na met uiteraard wijn. Op de zolderkamer helaas geen douche en wifi, maar welstromend water. Dan maar morgen.