weer een dag - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu weer een dag - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

weer een dag

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

29 Augustus 2016 | Frankrijk, Crozant


Dag 5 , 29 augustus van Cluis naar Crozant 33 km

Voor ik ga slapen zie ik dat de wolken zich weer verzameld hebben. Gisteren zag ik de sterrenhemel nog duidelijk, en lag de opkomende maan heerlijk achterover te dutten. Ik kan er mee leven, want een graad of tien minder is ook mooi. Na een goede nachtrust even proberen of mijn Tuc misschien een goed ontbijt is, maar ook met wat thee glijdt het niet door mijn keel. Dan glijden de voeten nog beter in mijn schoenen. Die kunnen het samen goed vinden. Ik wandel Cluis uit via een hele lange  betonnen viaduct alleen voor langzam verkeer. Lijkt met ook logisch met zo'n bouwval. Ik red het nog. Dan komen de heuvels en soms hoge. Gelukkig heb ik van mijn buurvrouw op nummer 16 een brok energie gekregen, die me nu goed van pas komt. Als ik dan op een kruising even sta te denken welke weg ik zal inslaan, komt een man naar buiten om me dat te vertellen en tevens om me wat te eten /drinken aan te bieden. Heerlijk appelsap en jus d orange wordt deel. Brood is nog niet aan mij besteed. Als ik hen bedank en vraag of ik een foto mag maken, zijn ze zeer vereerd. Dus pontificaal in de deuropening en mevrouw zich verontschuldigend dat ze haar "chemise de nuit" nog aan heeft.
Gesterkt verder want er komen nog meer heuvels. Dan even sociale contacten onderhouden. Mijn zus moet mij voor de derde keer op haar verjaardag missen, dus even bellen. Ik kkan deze datum goed onthouden omdat ik op deze dag enkele tientalle jaren geleden voor het eerst bij Daalderop binnenstapte. Ja je bent ergens mee bezig als de natuur en cultuur niet spannend is. Veel verlaten en half verlaten gehuchten en bouwvallige krotten. Soms zie ik toch een bijna nieuwbouw huis tussenin staan. Geen omgeving voor de jeugd. Als ik dan diep in de middag in Crozant aankom beslis ik daar te blijven. De ruïnes boven op de heuvels boeien mij, maar staan veel te hoog om een bezoekt brengen. Nee ik zoek een slaapplaats,hiervoor zal ik toch naar boven moeten en zie ongewild toch de oude glorie uit de 12e eeuw. Dan de slaapplaats, gevonden maar nu de sleutel bij de bar twee straten verder. Even dorst lessen en wat fruit voor de avond bij het stalletje en ik kom de avond weer door. Ja, met de drank waar ik meestal wel een voorkeur voor heb wacht ik nog even tot ik beter op dreef ben. Ik heb de dag weer op "papier" en ga kijken naar wifi en dan heerlijk rusten om 21.00 uur!!!

  • 29 Augustus 2016 - 21:51

    Ons:

    Hoi Bert,

    Lees met belangstelling iedere keer weer je ervaringen. Ik begrijp zo"n beetje dat het redelijk naar wens verloopt alhoewel ik het idee heb dat je watertank al een aantal dagen aan de kleine kant is. Je houd er toch wel rekening mee dat je ook voldoende eet. Het is maar goed dat je regelmatig mensen ontmoet die je spontaan wat vloeistof in vaste vorm aanbieden. Geweldige ervaring dat er nog mensen zijn die een eenzame cloch... ik bedoel pelgrim te hulp schieten. Ik maak gelijk van de mogelijkheid gebruik om je zus met haar verjaardag te feliciteren. Het gebakje denken we er wel bij.
    Een prettige voortzetting van het verwezenlijken van je droom of passie, wat het ook mag zijn. Toi,toi, we zweten met je mee.
    Groetjes Ons.

  • 29 Augustus 2016 - 23:46

    Joke,Wim:

    Hé Bert,

    Jammer dat je op dit moment in 'n beetje oninteressant gebied zit maar dan gaat het alleen maar mooier
    worden, dus 'n goed vooruitzicht.
    Wij genieten elke dag van jouw mooi verslag. Ga zo door en succes verder en geniet er van.
    Geweldig ! Groetjes Joke en Wim

  • 30 Augustus 2016 - 09:11

    Ted Nijssen:

    Hallo Bert,

    Je reis is begonnen ? en vele wegen leiden naar Rome, maar daar moet je natuurlijk niet zijn. Veel succes, en blijf op het goede pad. Een doel bereiken gebeurt immers vaak met vallen en opstaan.

    Met een hartelijke groet, de Nijssens

  • 30 Augustus 2016 - 10:13

    Henny En Ari:

    Bert we zijn je weer aan het volgen en genieten van de verhalen,ongelofelijk dapper hoor!

  • 30 Augustus 2016 - 11:23

    Mari:

    hallo bert

    Zet hem op Bert jij oude diesel eenmaal op gang niet meer te stoppen wii wensen jou veel loopplezier, een fijne voorspoedige pelgrimstocht en voor straks een behouden thuiskomst.

    Groetjes uit het mooie Appeltern

  • 31 Augustus 2016 - 11:48

    Henk En Paula:

    Hallo bert, we volgen je reisverslag. We hopen met je dat je je einddoel bereikt. We wensen je veel loopplezier en hopen je weer gauw bij de viskraam te zien. We zwaaien dan weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 130037

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: