Weer zo'n dag om in te lijsten. - Reisverslag uit Méry-sur-Seine, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu Weer zo'n dag om in te lijsten. - Reisverslag uit Méry-sur-Seine, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Weer zo'n dag om in te lijsten.

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

01 September 2014 | Frankrijk, Méry-sur-Seine

Dag 13 van Sézanne naar Méry-sur-Seine 35 km
"Kom er even gezellig bij zitten, en glaasje champagne?" Het werden er drie, nadat ik gisteren terug kwam van de Mac en de was had afgehaald. Toch maar naar mijn eigen slaapplaats bij de wasgelegenheid. "Ik zal morgen het bed onder de luifel zetten en al vast bedankt." "Ik zal zorgen dat er morgen koffie is met een boterham, zeg maar hoe laat" Goed geregeld. De keuze van de wasgelegenheid was niet slim, want er waren nog meer campinggasten. Dus dan maar bij een hutje op de hei, onder een luifel van een niet aanwezige tentbewoner. Wel uit de wind e.d. Oké, ik lag de sterren te tellen en de schaapjes. De grote beer was duidelijk aanwezig, en verplaatste zich duidelijk in de loop van de nacht. Automatische gaan mijn gedachten uit naar Nederland, hoeveelste bospad links en na welk wijnvelden weer bergop- en afwaarts.
Toch val ik in slaap, in een perfect bed, maar de heldere hemel zorgt voor een flinke afkoeling. En alsof 6° niet genoeg is, wordt ook het gras en de slaapzak nat. Dat merk ik als moeder natuur er om 6.00 uur voor zorgt dat het ín de slaapzak niét nat wordt.
Ietsje later dan normaal, na het ontbijt " Neem deze koeken nog mee",
op stap richting Vindey.
Na een half uur zie ik zowaar in een grote appelboomgaard al volop bedrijvigheid. Tractoren, grote kisten en plukkers al dan niet op een ladder. Er was geen woord Pools bij, wel Frans.
Even later langs een niet meer gebruikte spoorlijn. Het blijft ook even langer, want maar liefst meer dan 10 km blijft oude chemin de fer mij met tussenpozen vergezellen, ik door het natte gras, in de schaduw van de bomen. Daarna werd het een kanaal met een asfaltweg, waarna de uitbundige zon de neuzen van de schoenen weer snel op kleur bracht.
En kanaalsplitsing bracht mij in verwarring. Ik nam de verkeerde afslag, en hoewel de windrichting niet veel verschilde, was ik totaal op het verkeerde pad. Ik begreep het en klopte onderweg voor een goede raad. De jonge man hoorde mijn probleem en vroeg mij binnen. "Fris, bier, jus? Ik koos voor het laatste. Met de plattegrond erbij toch moeilijk uit te leggen. Hij bood mij aan om me met de auto weer op het juiste spoor te brengen. Ik aarzelde, maar toch. Zijn drie kleine kinderen in de auto en daar kwam een oudere vrouw nog even naar buiten. " Ik liep twee jaar geleden vanaf hier naar Santiago", geweldig en ze liet haar medaille om haar hals vol trots zien. !! Dat mag ook wel, want ze was nog ouder dan ik, denk ik !!.
Dan toch maar eens kijken waar ik mogelijk kan slapen. Een hotel, privé, klooster? Dan ineens, over 500 meter een camping. Even kijk, het is vier uur, en de receptie vanaf vijf uur. "Zoek maar een plaatsje uit" zegt de terreinman . Naar St Jac?? Ik vertel hem van mijn ambitiesbzonder tent ook geen probleem. Ik loop rond, geen Nederlanders. Wel een camper met een L bij het nummerbord, misschien Leeuwen! De miss die onder de luifel aandachtig zit te lezen, vindt het goed dat ik mijn bepakking tijdelijk bij haar neerzet, maar antwoordt schouderophalend op mijn vraag of de buren thuis zijn, waardoor ik mijn was op hun lijn kan hangen. De toon is gezet, dat wordt vannacht op de harde grond slapen. Moet ook kunnen denk ik, maar dat lees je morgen.

  • 02 September 2014 - 21:01

    MART EN TED:

    Hallo Bert,

    Was een avonturen op je ouwe dag. En het lukt je steeds weer een plekje te vinden omdat jij zo aardig bent natuurlijk, en ook om op het goeie pad te blijven dat is ook steeds weer de uitdaging natuurlijk. Het goede pad bedoel ik natuurlijk echt letterlijk op het goede pad blijven. Je snapt het natuurlijk wel. Ik dacht dat ze op een camping toch meer hutten hadden om te overnachten voor trekkers dat valt dus tegen ????
    Ja Bert het leven gaat niet altijd over rozen die pikken trouwens wel.
    Hier gaat het goed. Mart en ik gaan 25 oktober een rondreis maken door Indonesie, we gaan wel georganiseerd hoor. Nou Bert een behouden vaart verder en tot een ander keer.

    Veel groeten, Mart en Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 130237

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: