De dag die weer mag woorden ingelijst - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu De dag die weer mag woorden ingelijst - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

De dag die weer mag woorden ingelijst

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

31 Augustus 2014 | Frankrijk, Sézanne

Dag 12 van Montmort naar Sézanne 32 km.

Na het slapen nog even bij de bakker langs, de buurman, en op pad. Achteraf realiseer ik me dat het zondag is en dus geluk dat de bakker open is. Een stokbrood, veel meer niet in de vitrine. Richting Baye, de eerste grote plaats na 11 km. Snel bereikt en het is wel te zien dat de wijnvelden plaats hebben gemaakt voor mais, bieten en akkerland waarop koren is verbouwd. Nu gaar het richting Sezanne, er zijn verschillende mogelijkheden volgens het boekje. Ik kies voor de gemakkelijke route maar het blijft opletten. De route is qua natuur wel mooi en ik blijf in het juiste spoor. Ik zie zowaar een bankje met tafeltje, zomaar onderweg. Rugzak af, het stokbrood uit de tas, een flesje met vers water, da's smullen. Plots zie ik dat mijn tasje aan het slijten is. Maatregelen genomen en het kapotte tasje meteen weg.
De weg naar Sezanne weinig spectaculair. Ik zoek weer een camping, waarover in het boekje wordt geschreven. Zoeken en vragen. Een jongeman die zijn auto aan het poetsen is, vertelt mij de weg, erg moeilijk, maar biedt me aan om me te brengen, drie kilometer. Ik ga accoord en dan sta ik bij de receptie. Wel plaats maar geen tent, even betalen en dan maar kijken. Er zijn zo'n 20 plaatsen bezet van de misschien wel 100. Even kijken, ja daar achteraan staan Nederlanders. Voorzichtig langs lopen, 't kan wel.Ja hoor, 3 mensen uit Maarn, ze hebben daar een seizoenplaats vanaf 1986. Ook de kinderen maken er gebruik van. Ik aan de jus d'orange en er wordt al zo'n zonnestoel gehaald op wieltjes met een flink matras. Lekker ontspannen dat ik vanacht wer onderdak heb ga ik douchen, de was ophangen en nog even naar centre ville. De mensen uit Baarn hadden me gewaarschuwd, niet veel open, wel een Mac... In het centrum een piljes gekocht en hoorde Mac was 2 km verder. Ik op weg. Bij wasserette is een motorcrosser bezig en ik vroeg hem naar Mac. Hij zag mij er hongerig uitzien, hij had nog wat over na een dagje crossen en gaf mij een paar repen en ook de weg. In Nederland altijd lastig om te bestellen, hier dus niet, ik wijs maar wat aan, want alles is lekker na zo'n dag. En ook wifi, niet onbelangrijk. Lekker eten, ook als ontbijt voor morgen. Dadelijk de weg weer terug naar de caming zien te vinden en dan heerlijk uitrusten en kijken wat de dag van morgen weer in petto heeft. Een camping zit er dan niet in, mogelijk wel andere verrassingen.

  • 31 Augustus 2014 - 21:02

    Joke:

    Hoi die Bert een week er op zitten ga er voor . Prachtige reisverslagen ik zie er naar uit
    Vele groetjes van de buurvrouw

  • 01 September 2014 - 12:11

    Arda En Ruud:

    Hoi Bert,
    De verslagen lezende gaat het ook deze keer weer goed met je , ze zijn weer leuk en informatief.
    Wij zien de volgende verslagen dan ook gaarne tegemoet en wensen je nog fijne loop dagen toe.
    Groetjes,
    Arda en Ruud

  • 01 September 2014 - 20:15

    Bram En Berry:

    Ha Bert,
    Wat een super gave reisverslagen weer,we genieten van je schrijfkunst!
    Een toppertje ben je hoor.
    Veel succes voor de dagen die volgen en vooral veel wandelplezier.

    Lieve groetjes van ons.

  • 01 September 2014 - 21:51

    Nico:

    Hoi ome Bert,

    weer allemaal mooie verslagen!
    die motorcrossers kunnen altijd wel helpen.
    veel succes met de camino.
    Groetjes Cobi & Nico

  • 02 September 2014 - 12:52

    Gerda:

    Geniet weer van je verhalen ga zo door!!!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 130643

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: