een wandeling boven gemiddeld - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu een wandeling boven gemiddeld - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

een wandeling boven gemiddeld

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

10 September 2016 | Frankrijk, Pellegrue

Dag 17 10 september van Sainte Foy la Grande naar Saint -Ferme 28 km.

Om 07.00 uur al een banaantje eten aan de oever van de Dordogne. Lekker uitgeslapen en klaar voor een wandeling door de streek. En dat is er niet zomaar een. De aanvaardbare heuvels en dalen bieden prachtige uitzichten over de wijnvelden. En na enige proeverijen kan ik bevestigen dat 2016 een goed wijnjaar wordt. De zon doet alvroeg zijn best om er een extreem goed jaar van te maken. Er zijn weer vele wegen die als camino bewandeld kunnen worden. In mijn gids-boekje schrijen ze veel van : een bocht naar rechts richting zuid-zuid-west, richting pal west. Gelukkig schijt de zon en heb ik vroeger op school goed opgelet. Onderweg zijn kleinkunstenaars bezig geweest leuke richtingbordjes te maken en even leuke teksten. Deze vond ik wel treffend: "Het is beter om een goede weg mank te lopen dan een slechte weg in een ferme stap".  Er lopen hier verschillende routes door elkaar, dus uitkijken. Dat lukt me vandaag wonderwel, howel ik toch veel oog blijf houden  voor het vele mooie van de Dordogne. Vandaag zal  departement Dordogne verlaten en aankomen in de Gironde, ook mooi. Ha daar is en supermarkt, niet op gerekend, maar om twee uur dn toch de eerste mogelijkheid om iets te kopen. Gelukkig heb ik als ontbijt twee mandarijnen op en sardines, dus een goede ondergrond. Daar komen nu nog een slaatje en een toetje bij en natuurlijk drinken, veel drinken. Bij kerk in Pellegrue ligt eenvrouw te rusten op een betonnen bank. Ik herken haar als een pelgrim. Ja hoor, op de fiets naar Spanje. Ze komt uit Duitsland en heeft er nu 1200 km opzitten. In 2012 heeft ze gelopen van de Pyreneeën naar Santiago en vorig jaar de camino Del Nord. Dan naar de finish van vandaag, Saint Ferme. Alweer nar een ce traal punt, de kerk. Informatiekiosk is nog dicht. In mijn boekje vind ik een Associatif de la voie de Vézelay, wat het ook zijn mag. Telefoonnummer er bij, dus bellen. Ikmeld me bij de kerk en wordt opgehaald. Vijf minuten later een vrouw die twee straten verder huisheeft met zes slaapplaatsen, een dus voor mij. De Fransman ui Dyon was daar reeds en ook een derde reeds eerder geziene persoon meldt zich. De hospita is nu het eten aan het klaar maken , veel sla zie ik, de borden komen op tafel en de eieren worden gepeld. Ik laat me verrassen en zal straks weten hoe lekker het ongetwijfeld gesmaakt heeft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 130259

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: