soms zit het tegen, soms mee - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu soms zit het tegen, soms mee - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

soms zit het tegen, soms mee

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

16 September 2016 | Frankrijk, Orthez

Dag 23 16  september van  Saint Sever naar Sault-de-Navailles  30 km

Vroeg ingepakt, het is om 07.00 uur nog te donker om de route te vinden, maar een  bakker kan wel. Ik laat er meteen wat beleg op doen, heerlijk uit het vuistje en op naar Hagetmau. Onderweg mijn zus gebeld die haar verjaardag viert en met een zonnetje en 20° genieten van veel beekjes en watervalletjes. Veel hoogteverschillen zijn er niet. De natuur lijkt wel op ons eigen landje. En juist als ik een 360° filmpje heb gemaakt om te bewijzen, sta ik voor een flinke afdaling die ik met 30° zwenken al weer kan geven. In Hagetmau op 16 km heerlijk wat gegeten, al moet ik wel heel veel geduld hebben.  Het is dan half een en ga naar mijn eindpunt. Met nog 10 km blijkt de Franse Marco Verhoef het niet goed voorspeld te hebben. Het gaat regenen, dan weer niet, dan weer wel........Als dan de route over de laatste 4 km door de bossen en onverharde weggetjes gaat, blijf ik de begaanbare weg volgen, dus geen aanwijzingen en soms op goed geluk, dat me deze keer niet toelacht. Jammer maar ik loop en loop. In het boekje kan niet, te nat. Naar de zon, te bewolkt. Ik loop dus mijn doel voorbij. Dan toch een dorpje en het goeie!!. Vragen naar slaapplaats, het is intussen 17.30 uur. Gemeentehuis, vier telefoontjes, al vol of wordt niet afgenomen. Er is geen hotel. Dan naar een restaurant, gesloten. Man ziet me en wil wel voor me een taxi bellen naar de volgende grote plaats, 15km verder. Half uur wachten, taxi brengt me naar een hotel. Daar gaat mijn traktement. Wordt afgezet, het wordt een zeer oud gebouw en blijkt een refusio te zijn. En zowaar met 3 pelgrims, Duitse, Fransman en ja ja een Hollandse, Edith uit Rotterdam. Meteen bijpraten. Zij staan op het punt om wat te gaan eten en zeggen waar ze naar toe gaan Even douchen dan kom ik ook.. Dan komt Edith terug om te zeggen dat het en ander restaurant is geworden. Erg lief. Dan samen eten en wat drinken, erg gezellig.
En dan verdiend of niet, lekker slapen en morgen hopelijk gezond weer op.
Hoe ik die 15 km verantwoord? Daar moet ik nog even over nadenken.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 130051

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: