mijn schoenen zijn versleten........... - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu mijn schoenen zijn versleten........... - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

mijn schoenen zijn versleten...........

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

19 September 2016 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Dag 26 19 september van Ostabat naar Saint Jean Pied de Port 23 km.

Een bijzonder dag met een bijzonder gevoel. Zo begint mijn dag onderweg naar mijn eindpunt, of is 't het beginpunt.? Ostabat, de plaats waar verschillende routes samenkomen. Uit Vezelay, welke de mijne is, uit Tours en uit Le Puy-en-Velay. Uiteraard veel drukker, en een hand geven en kennismaken is er dan niet meer bij.Dat gebeurt wel als ik Hollands hoor praten. Een man uit Amsterdam, die in Le Puy en Velay is gestart en onderweg is naar Santiago. Ieder zijn eigen doel, verhaal, motivatie en eindpunt.
In Saint Jean deel ik nu de kamer met een Italiaan, die morgen de eerste stappen gaat zetten op de camino. Mij gedachten gaan dan toch weer terug, want zo begon het met mij ook,
Het gevoel dat ik heb is er een van grote dankbaarheid naar alles wat er aan heeft bijgedragen dat ik dit heb kunnen doen. Dat is op de eerste plaats natuurlijk Ria, die mij alle ruimte heeft gegeven om te organiseren zoals ik het graag wilde. In 2012 was er de vonk, in 2013 kwam die tot ontbranding en is met de aankomst bij de Pyreneeën niet gedoofd, maar wel op een laag pitje gezet. De 2600 km die ik nu achter me heb in bijna 100 dagen moet ik verwerken en een plaats geven in mijn geheugen, waar ik er nog elke dag bij kan. In de clouds is niet nodig, de herinneringen zullen altijd onuitwisbaar blijven.
Mijn camino is hiermee aan zijn eind gekomen. Vanaf dinsdag ga ik als toerist verder. Eerst een dag in Saint Jean Pied de Port lekker rond slenteren, en dan woensdag nogmaals de Pyreneeën over. Het programma daarna pas ik zodanig aan, dat ik zaterdagmorgen heel vroeg(lees nacht) in Pamplona ben om via Madrid in de middag weer in Amsterdam aan te komen. Het weerzien met Ria is dan het volgende hoogtepunt.
Ik wil graag iedereen bedanken die de afgelopen jaren belangstelling heeft getoond. De dagverslagen heb ik graag gemaakt om iedereen deelgenoot te maken, maar is nu tevens voor mij en naslagwerk van onschatbare waarde.
Gelukkig heb ik in 2013 mijn eerste 1000 km kunnen delen met vele van jullie kunnen. Op een heel gezellige middag in de oude Rosmolen met alle mogelijke attributen die ik bij me droeg, "diploma's" en het eerste filmverslagje. Maar wie toch nog meer wil weten over mijn camino nodig ik graag uit om contact met me op te nemen, want hiervoor zal ik voorlopig nog heel graag veel tijd vrij maken.
Nogmaals dank aan iedereen die dit leest, maar ook aan hen die via telefoon en email voor mij een ondersteuning vormden.
Mijn schoenen zijn versleten, maarik niet!!


  • 20 September 2016 - 08:08

    Buren Nr 16:

    Bert PROFICIAT met deze geweldige PRESTATIE.
    nieuwe schoenen zijn te koop maar 'n Bert...... niet.


  • 20 September 2016 - 08:58

    Jeroen:

    Gefeliciteerd met het voltooien van jouw camino! Geniet nog een paar dagen als toerist van de mooie omgeving en goede reis straks verder naar Pamplona en uiteindelijk naar huis.

    Tot volgende week!

    Groeten,

    Jeroen, Wil, Iris, Lara en Madelon

  • 20 September 2016 - 09:53

    Toos:

    Bert, Gefeliciteerd.
    Weer een ervaring erbij!


  • 20 September 2016 - 10:19

    Rob:

    Hoi vaders

    Wij super trots op onze opa (schoon) vader.

    Geniet nog van de laatste dagen en tot snel.

    Gr Sam Niene Daisy en Rob

  • 20 September 2016 - 11:02

    Piet En Lia Van Den Bergh:

    Prachtig Bert! Wat kan het leven mooi zijn!!
    Je bent weer een stuk rijker geworden, een rijkdom die niemand van je af kan pakken.
    Geniet ervan!

    Piet en Lia van den Bergh

  • 20 September 2016 - 11:18

    Hans Henzen:

    Ik heb de verslagen weer met veel plezier gelezen en heb bewondering voor jouw prestaties. Je toont je dankbaar voor jouw gezondheid die de hele reis mogelijk heeft gemaakt en dat is terecht. Fijne laatste dagen in Spanje en tot gauw in ons eigen Lauwe.

  • 20 September 2016 - 11:41

    Ons:

    Hoi Bert,

    Onze bewondering voor je is groot, niet zozeer dat je hem hebt gelopen, we hadden wel ingeschat dat dat zou lukken, maar vooral de manier waarop je hem hebt gelopen. Daar zijn we op zijn zachts gezegd best wel een beetje positief jaloers op. Mag wel he?
    We komen er beslist nog wel eens op terug want er zijn ervaringen beschreven waar we meer van willen weten. Gefeliciteerd met je geweldige prestatie en geniet nog van een paar mooie dagen op weg naar Pamplona. Een goeie terugreis en we spreken elkaar ongetwijfeld weer. Dat zal voor ons wel met open oren en dichte mond zijn want het kan alleen maar storend zijn jouw open mond te onderbreken.
    Groetjes, ons

  • 20 September 2016 - 12:28

    Johan Hetterscheit:

    Gefeliciteerd Bert met deze mijlpaal. Je flikt het toch maar elke keer weer. goeie terugreis naar Nederland en we spreken elkaar wel weer een keer bij een sop-wandeling.
    Groten Johan

  • 20 September 2016 - 12:46

    Peter En Nolly:

    Bert gefeliciteerd met deze topprestatie

  • 20 September 2016 - 14:51

    Joke:

    Proficiat Bert knap gedaan
    Nog een paar leuke dagen
    En een goeie terug reis groetjes

  • 20 September 2016 - 15:29

    Lies Verwaaijen:

    Gefeliciteerd Bert ! Top ! Respect dat je dit hebt gepresteerd en bedankt voor de mooie verslagen. Nog een paar leuke dagen en een goede terugreis toegewenst.

    Groet
    Lies Verwaaijen

    ps doe de groeten aan Ria


  • 20 September 2016 - 16:10

    Tiny Konings:

    Wat een knappert....gefeliciteerd en wel thuis.
    groetjes...

  • 20 September 2016 - 19:14

    Anny En Jos:

    AJP, wat ben jij een topsporter!! Ik zou nog veel meer superlatieven kunnen noemen, maar ik volsta met de woorden: ik ga er trots op zo'n broer te hebben. Als ik lees hoe jij elke avond een bed moet zien te vinden (of niet) en 's morgens moet zoeken om te ontbijten (of niet) dan stijgt steeds mijn bewondering, temeer dat je daarna nog moet "wandelen"!. Wij komen net terug van een weekend in een hotel met vrienden; ik heb meerdere malen gedacht: waar zou Bert nou slapen en morgen ontbijten? Daarin verschillen wij nogal.
    Proficiat met het bereiken van deze enorme mijlpaal en wij hopen binnen niet al te lange tijd jou weer gelukkig, samen met Ria, terug te zien. Anny en Jos.

  • 20 September 2016 - 19:31

    Toon En Nollie:

    Proficiat Bert,je hebt het weer fantastisch gedaan!!!
    Bewondering hiervoor.
    Maak er nog een paar mooie verdiende dagen van
    en goede reis naar huis.

    Groeten Toon en Nollie

  • 21 September 2016 - 20:05

    Wim En Joke:

    Hé Bert,

    Wat geweldig zeg, weer gelukt, maar dat was van jou wel te verwachten
    als je het echt wilt. We zullen je verslagen missen, zo mooi en spannend.
    Geniet lekker nog 'n paar dagen daar en dan 'n heel goeie reis terug , dan
    praten we nog lekker na hierover.

    Groetjes Wim en Joke

  • 23 September 2016 - 20:10

    Fred:

    Hoi Bert,

    Grandioost de prestatie die je hier weer neergezet hebt en prachtig de verhalen die je geschreven hebt.
    We zullen zeker nog de nodige verhalen horen over deze mooie wandeltocht.
    Welkom thuis in Lauwe.

    Agnet en Fred

  • 26 September 2016 - 10:29

    Wim Uit Zwolle:

    A’k dan fietse op un lentemorgen deur de Kop,
    da’k dan de hand’n wroet in vers gekeerde grond
    a’k dan kiek wat gruuit n bluuit,
    da’k dan lope deur de Averlose Holtweg,
    of stao te kiek.n op den Tankenberg
    of Gelderinge Stege,
    a’k dan zie ut Salland van mien dreum’n
    da’k dan roek de stront op ut land
    a’k dan snoeve an d’eerste snee
    da’k dan zoen met mien lief an den Iessel
    waor de loch veur altied Voerman is,
    a’k dan, d’ak dan zwoar gelukkig bun.!.
    van Gait Goldbach

  • 02 Oktober 2016 - 14:41

    Gerard Ouwens:

    Met interesse je verhalen gelezen.
    De camino een klein beetje meebeleefd!!!
    In mijn beleving een ware pelgrimstocht!
    Voorspoedige thuisreis.
    Gerard en Riet.

  • 11 Oktober 2016 - 14:58

    Wim Uit Zwolle:

    In den beginne was er niks,
    toen was er een punt
    en dat is gebarsten,
    toen kwamen de sterren.

    En de planeten, de manen, er was water,
    aarde, vuur, lucht, bliksem, donder
    en toen kwam het leven.

    Paddestoelen, kastanjes, narcissen, hagedissen,
    makrelen, tapuiten, luipaarden, monnikskappen,
    mijn vader mijn moeder en toen kwam ik.
    (van Remco Ekkers)

  • 29 November 2019 - 19:24

    Wim Uit Zwolle:

    Ik ben op zoek naar Gait Golbach en stuit op Bert Konings : Hoe kan dat ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 4324
Totaal aantal bezoekers 130049

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: