Een aanloop naar de finale Primitivo? - Reisverslag uit Campiello, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu Een aanloop naar de finale Primitivo? - Reisverslag uit Campiello, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Een aanloop naar de finale Primitivo?

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

14 September 2018 | Spanje, Campiello

Donderdag 13 september van La Espina naar Campiello 25 km

Om 06.00 uur hoor ik een wekker aflopen, maar geen reactie. Hoeft ook niet, want met drie mensen lopen we elkaar niet in de weg. Toch duurt het even voordat iedereen aanspreekbaar is. Voor sommige mensen is het blijkbaar toch moeilijk om na het ontwaken meteen te praten, al is het alleen maar Goede Morgen.
Het is toch pas tegen achten dat ik vertrek, want een korte rit van zo'n 25 km moet er gemakkelijk inzitten. Maar op de Primitivo is niets logisch. Ik merk toch wel dat de moeilijkheidsgraad gaandeweg wordt opgeschroefd. Het valt bijna niet meer op dat het constant stijgen en dalen is. Om bij een behoorlijke albergue te komen zie ik dat er toch tenminste 25 km moeten worden afgelegd. Alleen door de bergen, maar toch niet alleen. In ontmoet een Duitse studente die in Dusseldof medicijnen studeert en Nederland goed kent, zoals Nijmegen en Utrecht. Dan twee oudere dames. Ze komen uit Tsjechië en kennen de streek goed waar Ria en Ik afgelopen jaar, maar ook enkele jaren geleden bij de Poolse grens een vierdaagse hebben gelopen. Vooral in de ondergrondse gangenbunker waar in de 2e wereldoorlog de goudtrein mogelijk is verstopt, was voor hun herkenbaar. Dan weer doorlopen samen met vader en zoon uit Italië. Goed tempo dat ik net aan kan. In de albergue mag ik meedoen want vadercen zoon gaan koken ook een canadese dame doet mee zodat de vader die zelf kok is in Italië zijn hobby kan uitoefenen. Ook met z' n viertjes doen we de was in de machine en droger. Het is dan snel laat want ik moet mog inkopen doen voor morgen( vrijdag) want dan staat er een zwaar programma te wachten. Door dd berfen zonder enige mogelijkheid tot ddinken of dten kopen. Dus alles meenemen.Dat ga ik nu doen.

Buen Camino

  • 14 September 2018 - 17:07

    Gerda:

    Heel veel bewondering voor je Bert ,en opvallend dat je ook veel aardige mensen ontmoet !
    gr.GERDA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 130420

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: