Ik wil terug naar de kust - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu Ik wil terug naar de kust - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Ik wil terug naar de kust

Door: Bert Konings

25 September 2018 | Spanje, Negreira

Dinsdag 25 september van Negreira naar Oliveiroa 31 km.

Dinsdag niet te vroeg van start. De etappe naar Oliveiroa is weliswaar heuvelachtig, maar bij aankomst is er niet veel meer dan een slaapgelegenheid en een bar en daar moet ik niet te lang zijn. Ik weet dit nog van vijf jaar geleden toen ik daar ook op de heen- en terugweg verbleef. Nu dus weer. Onderweg toch wel enkele mooie vergezichten, maar de heuvels zijn laag en begroeiing voorspelbaar. Voor fietsers soms te grote hellingen want ik zie man en vrouw lopend naast hun fiets de berg proberen te bedwingen. Om half vijf loop ik samen met een duitse vrouw de albergue in alsof ik niet ben weg geweest. Zij heeft de portugese camino gelopen vanaf Porto, ongeveer 200 km. Heel mooi, veel langs de zee. We wisselen gegevens uit. Je weet maar nooit...... Inchecken, douchen en de andere vaste rituelen. De lunch heb ik nog te goed. Dus dat eerst en dan zie ik nog wel of het avond maal er achteraan moet komen. Lekker op tijd naar bed en morgen naar Muxia. Volgesn de voorspelimgen zal Muxia evenals vandaag volledig wolkenloos zijn. Daarna wordt het onzeker. Dus zaak om goed uitgeslapen te zijn om morgen de zonsondergang met open ogen waar te kunnen nemen.

Buen Camino

• 25 September 2018 - 17:14

Tednijssen:

Hallo Bert,

Alles onder controle is de uitkomst van al je verhalen is onze conclusie, mooi toch !! Dat geeft de burger moed om je doel te bereiken in een redelijk ontspannen sfeer. En natuurlijk ben je een ervaren wandelaar, de ontmoetingen met heel veel verschillende mensen daar geniet jij ook zo van zo te lezen, steeds weer spannend wat er onderweg te beleven valt, de mooie natuur, mensen dieren enz. Wij wensen jou nog een voorspoedige reis verder......