wat een geluk - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu wat een geluk - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

wat een geluk

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

02 September 2016 | Frankrijk, Limoges

Dag 9  2  september van Aureil  naar Aixe sur Vienne 25 km

Slecht geslapen,  de raam open de hele nacht veel lawaai van auto's e.d. wel goed bed, plaats genoeg. Oké, kan een keer. Vandaag dan naar Limoges. Maar even scheren. Mijn sokken zijn niet droog.  Maar goed dat ik 3 paar sokken mee heb genomen ,want de andere ziiten nog vol met hars onder aan de voet en dat is voor een perlgrim niet zo handig. Vorige keren slechts één paar gebruikt. Vandaag 2 september een dag die je niet vergeten mag. Onze schoondochter is vandaag jarig, moet ik ook missen, maar zal het allemaal inhalen.
Vroeg op weg, want Limoges duurt wat langer. Om half elf de kathedraal in. Alleen een schoonmaker was aanwezig. Ikreeg van hem wat uitleg dta de kathedraal in meerdere epappes gebouw is. Deel heel mooi gotisch en ook romaans. Samen even naar de sacristie om een stempel te halen. Hij voorzag mij ook van vers water en dat was nodig, want de temperatuur buiten wees al weer 34 graden aan. Veel puf om Limoges verder te bekijken had ik niet. Alleen de route  volgens de camino was voor mij voldoende. Het duurde toch nog een uur om uit de (stinkende)stad te komen. Dan weer verder op weg naar Saint Jean Pied de Port.  Eerst wat eten in een klein restaurantje een zalmschotel, gaat er goed in. Hé een grote supermarkt. Altijd fijn om binnen te zijn,want het is er lekker koel. Eigenlijk nog niets nodig, maar zo'n winkel komt toch nooit op tijd. Een groot vierkant pak appelsap. Druiven en pruimen en niet te vergeten enkele blikjes sardines .  Er moet veel gedronken worden want het zweet parelt van mijn voorhoofd. Het wordt afzien vandaag weinig schaduw en mijn routeboekje lijkt niet aan mij besteed.  Veel tekst veel zoeken steeds terug en nogmaals goed kijken. Voor mij te moeilijk in deze temperaturen. Dus weer de zon en tablet als navigatie. Vroeg in  de namiddag vind ik het welletjes alsik een Lidl zie. Ook lekker koel. Met wat drinken en een slaatje kom ik er uit. Meteen opeten, nu is hij nog koud. Om half vier even een restaurantje opzoeken en vragen naar een slaapadres. Hier in dit dorp niet, moet je 6 km verder zijn, daar ik een hotel. Ik baal, maar het is wel op de route, dat scheelt. Mevrouw schrijft het adres op en ik ga weer verder tot ik 100 meter verder een bord zie verwijzen naar een camping. Geluk? Ja!!!
Op gooiafstand aan de rivier de Vienne een camping met een tent voor mij en ook nog een luchtbed. Ideaal. Douchen, de was doen en ophangen. De buren in een mooie stacaravan zijn denk ik niet blij met zo'n landloper, morgen zijn ze er weer van af. Ik ga nu heerlijk slapen.
Buen Camino

  • 02 September 2016 - 22:50

    Manuel Susan En Storm:

    Slaaplekker Bert,

    Wat een avonturen heb je al meegemaakt.
    Ik kan me niks voorstellen bij al die blikjes sardientjes die jij naar binnen werkt...jekkie bleh!

    Zet m op.

    We volgen je avonturen met veel plezier

    Kusjes

  • 02 September 2016 - 23:53

    Ons:

    Hoi Bert,

    Wat een grote familie heb jij. Alweer iemand jarig. Nu een schoondochter. De welke weet ik niet, maar ik wil haar toch feliciteren met haar zoveelste verjaardag.
    Wat ben je toch een bofkont. Je hebt alleen maar mooi weer. Alleen qua temperatuur moet de dat toch maar verdelen over twee dagen. Lijkt me zeker zo prettig. Volgende keer moet je een route zien te vinden via Duitsland, kun je af en toe een keer te goed doen aan een lekkere schnitsel met frites. Lijkt me ook wel eens lekker in plaats van druiven en sardientjes.
    Toi toi en hou er de moed maar in. Groetjes ons.

  • 03 September 2016 - 16:12

    Mia Spanjers Helmond:

    Hallo Bert.
    Even weer een berichtje uit Helmond.
    Wij zijn reuze trots op je. Wij wensen je heel veel succes met je tocht.
    Kom gezond weer terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 130238

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: