een lange maar fijne dag - Reisverslag uit Limoges-Fourches, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu een lange maar fijne dag - Reisverslag uit Limoges-Fourches, Frankrijk van Bert Konings - WaarBenJij.nu

een lange maar fijne dag

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

02 September 2016 | Frankrijk, Limoges-Fourches


Dag 8.  1 september van Saint  Goussaud naar  Aureil 45 km

Goed gegeten in het restaurantje. Heerlijke frites met tomaten sla en iets wat op gesmolten kaas leek met een krokant soort bladerdeeg er om heen. Een toetje zoals ik het 50 jaar geleden al lekker vond toen ons mam het nog maakte, chocolademousse. Het eten begint me goed te smaken. Straks ook naar goed proberen te ontbijten. Ook goed voor de drank zorgen, want het wordt vandaag zonnig en tot 28 graden. Onderweg mijn flesjes even navullen. Twee jongens in een tuin doen het met liefde en hebben er ook nog wat ijs bij gedaan laten ze trots zien. Dus ik kan verder. Wandeling verloopt spoedig, ik krijg er zin in en op de muziek die ik neurie heb ik er best de pas in. Zodoende vergeet je op de " tom tom " te kijken en verlies je de route. Uiteindelijk dan maar met de zon en het gevoel richting Limoges. Ja s morgens moet je het halen. Eens kijken hoe kort ik bij Lomoges kan komen, dan ben ik morgenvroeg op tijd daar. Een winkeltje, dat wordt het ontbijt. Nou ja, flesje abrikozensap, trosje druiven blikje sardines, altijd lekker en een halve pot appelmoes. Geen lepel nodig, de moes drink ik er zo uit. De sardines zijn lekker en in het volgende de plaatsje nog 3. Ja de echte vis moet ik toch even missen. Weer heuvels en dalen, maar niet hevig. Leekkere luch krijg ik bij een Turk die op mijn verzoek een menu samenstelt, echt lekker samen met een flesje cola. Weer op pad tot diep in de middag. Ik moet toch een aan overnachten gaan denken. Geen behuizing, tot ik den jongen zie en vraag om ergens te overnachten. Ja 3 km verderop, en van de route af. Ik kijk nog meer vermoeid en hij biedt me aan met de auto te brengen. Dat is lief. Een klein hotelletje aan een grote weg geen probleem. Douchen een klein hapje dagrapport maken en naar bed. Er is geen wifi. Een matige achtrust met devele auto' s, dan maar vroeg op.een blikje sardines als ontbijt en weg naar Lomoges en wifi.

  • 02 September 2016 - 13:07

    Gerard Ouwens:

    Hallo Bert,
    Voor mijn gevoel ben je bezig met een echte pelgrimstocht: echt afzien en doorzetten!!
    Ook hier in Nederland is het afzien en doordouwen, vooral voor de bondscoach:
    Oranje verloor met 2-1 avn Griekenland en gaat in mineur naar Zweden.
    Overigens hier ook prachtig herfstweer........maar geen 28 graden!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 130064

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: