Het Primitive voorbij?? - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu Het Primitive voorbij?? - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Het Primitive voorbij??

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

18 September 2018 | Spanje, Lugo

Dinsdag 18 september van Cadavo Baleira naar Logo 31 km.

Cadavo achterlatend ga ik op stap richting Lugo. De grote stad op de Camino Primitivo. Hé dat rijmt. Maar de route rijmt niet meer met de primitivo zoals ik hem gewend ben te worden. Het landschap is redelijk vlak voor Primitivo begrippen. Een enkel heuveltje moet geslecht worden, maar eigenlijk mag dat voor ons pelgrims geen probleem zijn. Gelukkig ook voor mij niet. Dus loop ik redelijk ontspannen. Tot ik door een automobilist er attent op gemaakt wordt dat ik niet op de route zit. Ja, de pelgrims worden in de gaten gehouden. Ik terug en vervolg mijn weg. Ja van de pelgrims moet ik het niet meer hebben. Kilometers lang zie ik soms niemand. Toch valt het aantal erg mee. Vooral in de albergues is het vaak vol en praat ik misschien wel over hond pelgrims. Ook steeds dezelfde. Hierdoor is er veel contact. Zo ontmoet ikop de camino vier uitbundige dames. Zij komen uit Verenigde Staten en maken jaarlijks een wandelreis naar een van werelddelen. Ditmaal was Europa aan de beurt. Hoewel een van de dames Nederland al eerder bezocht had, ze noemt Volendam en Amsterdam.
Ja ook Deborah en Bo komt ik dagelijks wel ergens tegen en loop een eindje mee op. Echter mijn tempo ligt hoger, zodat het voor mijn gevoel slenteren wordt. Dus na enkele gegevens uitgewisseld te hebben gaat ieder zijn bang.
Mogelijk zal ik hun na vandaag niet meer ontmoeten,want ik wil een dag langer in Lugo blijven. Dit had ik me al eerder voorgenomen, het weer is goed, ik heb dagen over, dus waarom niet. Ik moet wel proberen onderdak te krijgen, want voor één nacht heb ik slaapplaats. Op de vraag mag ik hier nog een nacht verblijven kreeg ik het antwoord Nee!!. Dus dat was duidelijk. Morgen moet ik kijken hoe ik het oplos, maar blijven zal ik.

Buen Camino

  • 18 September 2018 - 18:32

    Toon En Nollie:

    Hallo Bert,

    Hoop dat je morgen nog een slaapplaats kan regelen en dat het maar een mooie dag mag worden.
    Wat leuk dat je steeds weer dezelfde mensen tegenkomt en je weer de belevenissen van de dag kunt doornemen.
    We genieten elke dag van je mooie reisverslag.

    Groetjes Toon en Nollie






  • 19 September 2018 - 02:44

    Jose Rasenberg:

    Hoi Bert, je verhalen werken als een virus op mij, ik ben al op zoek naar een grotere rugzak dus wie weet gaat het er dan toch nog van komen. Blijf maar lekker lopen en schrijven dan blijf ik je volgen. Wandelgroetjes José

  • 19 September 2018 - 16:37

    Dien Mulders:

    Dag Bert,

    Jouw hele verslag heb ik gevolgd. Erg knap. Maak er nog een mooie reis van.

    groetjes Dien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 130415

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: