Zo kan het gaan met een pelgrim - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu Zo kan het gaan met een pelgrim - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Zo kan het gaan met een pelgrim

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

19 September 2018 | Spanje, Lugo

Woensdag 19 september van naar Lugo naar 34 km.

Om half zeven zijn de eerste pelgrims klaar voor de start. Ik zie het lijdzaam aan, ik hoef nog niet. Wel probeer ik mijn toekomstige dagen op de camino te overzien. Vandaag om 08.00 uur uit de albergue. Een neuwe albergue zoeken waar ik mogelijk pas om 13.00 uur in kan. Intussen wel ergens de rugzak veilig achterlaten. De mensen waarmee ik de afgelopen weken en band heb opgebouwd zie ik wellicht niet meer. Vooral op de Primitivo zijn er met het kleinere gezelschap veel onderlinge contacten.
Hoewel mijn besluit vast stond, dacht ik, Hier ben ik het niet mee eens. Opstaan en gewoon als pelgrim onderweg, iedere dag.
Om half acht wandel ik weg, niet als laatste. Onderweg naar Ferreira. Veel over de verharde weg, best wel omhoog en omlaag, soms met een voetpaadje er langs, speciaal voor peregrinos. Erg inspirerend is het niet. Ja, ik moet nog even afkikken na de bergen. Dan even een kleun barretje, wat drinken. Komt Bo, de jonge dame uit Groningen voorbij. Ik zie haar best wel elke dag een paar keer. Ze is erg vermoeid maar wil toch Santiago halen. Dan loop ik alleen weer verder, want mijn tempo ligt wel hoger. Tegen twaalven voorbij een restaurant niet voorbij dus maar even wat eten. Op het terras ga ik bij een man aan tafel zitten. Hij komt uit Denemarken en heeft al heel wat camino' s er op zitten. Nadat hij weet dat ik uit Holland kom en ik ook mijn verhaal heb gedaan vraagt ie of ik een paar dagen geleden met een Amerikaans echtpaar heb gesproken over hun honeymoon. Ja, dat klopt!!. De Deen had namelijk daarna ook met ze gesproken en ze vertelden hem dat ze het eerder met een Nederlander over hun honeymoon hadden. Ze noemden mij Mister Holland. Leuk hoe zo' n geprek zijn gang gaat. Later op middag wordt mijn voorraad water gering en bij een van de spaarzame huizen loopt een jongen en ik vraag om water. Geen probleem maar ik hoor daar niet te lopen. Hij zet me weer op het goede spoor. Intussen heeft Bo mij dus weer ingehaald en vertelt dat ze een nederlandse albergue heeft besproken. Miischien wel leuk om ook daar te overnachten. Echter intussen compleet. Dan maar 6 km verder. Moet kunnen. Daar is nog wel plaats. Iets verderop schijnt ook een winkeltje te zijn. Daar ga ik nu naar kijken en hoop op wat voedsel. Ik heb eventueel nog twee muesli's, als het moet kan ik de nacht er mee door. Maar ik kijk toch naar andere mogelijkheden.

Buen Camino

  • 19 September 2018 - 18:53

    Theo & Maria:

    Hé Mister Holland,

    Toch nog 34 km gelopen op een "rust dag"ja het bloed kruip........
    Knap wat je allemaal doet,en wees voorzichtig wha.

    Bert de groetjes uit Lauwe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 130435

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: