Doel bijgesteld - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu Doel bijgesteld - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Doel bijgesteld

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

06 Augustus 2013 | Spanje, Belorado

Dag 8, dinsdag 6 augustus
24 km van Santo Domingo naar Belorado

Na het verslag van gisteren realiseerde ik me, dat het doel toch echt niet alleen Santiago is, maar veel meer het onderweg zijn.

Vandaag dus om kwart voor zeven gestart en geslaagd. Zeer ontspannenen met veel contaccten onderweg bereikte ik om half één een alberge welke mij wel leek.
Dat de lijnen ook op de camino kort zijn blijkt wel uit het volgende. Gisteravond ontmoette ik weer Nathalie, de studente uit Groningen waarmee ik reeds op de tweede dag kennis maakte. Zij was wel in een andere alberge in Santo Domingo. Zij vroeg mij of ik dat was die gevallen was. Zij hoorde van de Spanjaard dat een 69 jarige sportieve Nederlander was gevallen, maar niet ernstig en dacht natuurlijk!!! meteen aan mij. Ik sprak met die Spanjaard toen hij mijn bloed op de arm zak en liep daarna een tijdje met hem op.
Vanmorgen onderweg naar mijn huidige verblijf haalde ik een groep van 11 mensen in, die spontaan maar ook gedisciplineerd zongen. IK weet niet of dat des pelgrims is. Het bleek een familie met twee vrienden uit Barcelona te zijn, die jaarlijks een deel van de camino lopen. Dit jaar gaat het naar Burgos. Twee van hen liepen dit jaar echter helemaal naar Santiago.
Vanmorgen kwam Nathalie weer voorbij. Ik had mijn doelen bijgesteld en zij moest volgens haar schema lopen omdat ze minder ruim in de tijd zit dan ik. We wensten elkaar het beste in de veronderstelling, dat we elkaar niet meer zullen zien.
Om ruim 12.00 uur in de refusio en alle tijd om even in de royale tuin te zitten. Ik sloot aan bij een Française, die met een pilse en een sigaret letterlijk stoom af zat te blazen. Geboren en getogen in Parijs, maar vele malen in haar geliefde Amsterdam geweest. Daar had zij destijds ook haar liefde opgedaan, wat haar bracht tot de studie Nederlands in de Belgische ambassade in Parijs. Zowel met de vriend als met de nederlandse taal is het echter niets geworden. Daarom nu de camino??? ik heb het haar niet gevraagd.
Overigens vandaag weer veel vergezichten met akkerbouw en graanteeld. Morgen gaan we over de Montes de Oca, ik weet niet van welke categorie, maar hij is wel iets pittiger, maar dat mag ook na enkele gemakkelijke dagen.

BUEN CAMINO

  • 06 Augustus 2013 - 22:45

    Henny En Ari.:

    Wij vinden het ontzettend leuk en zeker ook interessant om jou te volgen.
    Iedere avond kijken we weer uit naar jou belevenissen.
    Bert, ons gevoel zegt dat je het einddoel zeker gaat halen, maar we zijn ook erg benieuwd wat het met je doet?
    Dankjewel voor je geweldige verslagen.

    Lieve groet Henny en Ari.

  • 07 Augustus 2013 - 00:00

    Theo & Maria:

    Hé Bert, mooi om je te volgen en je wijsheid neemt met de dag toe.
    We lezen met plezier je fantastische verhalen.
    Je hebt nog een aantal weken dus verdeel het goed........ha.
    Veel succes op de CAMINO (op z'n tijd 'n pilske wha )
    Liefs uit Lauwe.

  • 07 Augustus 2013 - 01:07

    Gerda:

    Erg leuk je verslag te lezen !

  • 07 Augustus 2013 - 01:26

    Anny En Jos:

    Hallo AJP; eindelijk een berichtje van je grote (lees oudere) broer. Net terug van vakantie, ons An de was in de kast en ik de caravan schoon in de stalling. Ik heb alles vast vlug doorgelezen om een eerste indruk indruk te krijgen. Wij zijn diep onder indruk en hebben veel respekt voor het feit dat dit hebt aangedurfd en de manier waarop de dit uitvoert. Maar als ik de verslagen lees denk ik ook: helemaal niet verwonderlijk: dit IS Bert en dat volbrengt hij ook. Alleen toen ik las dat je vóórliep op het schema dacht ik, zou dat wel verstandig zijn; dit zijn geen 4 dagen maar 6 weken. Maar wie ben ik om daarover een mening te hebben. Bert ik wens je alle sterkte en hoop vanharte dat je jedoel bereikt; we kijken uit naar je verslagen en reageren nog wel vaker. Groeten, Anny en Jos

  • 07 Augustus 2013 - 12:06

    Mari En Corrie:

    hallo bert
    het is nu ongeveer 12.00 uur en jouw ria komt juist binnen om bij ons te lunchen en bij te praten we zullen ook moeten bepraten hoe het met die nathali verder moet.(grapje)
    vandaag is er voor jou weer een beklimming dus een zware dag we wensen je veel succes en we lezen morgen wel weer hoe het is verlopen.
    hartelijke groeten uit het mooie Appeltern mari en corrie

  • 07 Augustus 2013 - 15:33

    Jeroen:

    Mooi hoor, je nieuwe inzicht. Eigenlijk is het hele leven een camino. Het is niet de bedoeling om zo snel mogelijk bij het eind te zijn, maar juist om een mooie reis te maken.

    Groeten,

    Jeroen

  • 08 Augustus 2013 - 10:31

    Gerard Ouwens:

    In noord Spanje wordt het ook iets minder warm:temperatuur beneden 30 graden en af en toe
    wat regen!? Ik heb gisteren m'n wandeldag gehad en het was hier bar en boos.
    Regen, regen en nog eens regen.
    Voorronde Champions League: PSV verslaat uit Zulte Waregem met 3-0. In de Volgende fase
    wacht topclub.
    Vandaag een bergetappe: Montes de Oca; wanneer je dit leest, heb je die al achter je gelaten!?
    Veel energie toegewenst.
    Groet,
    Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 130632

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: