van harte welkom - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu van harte welkom - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu

van harte welkom

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

29 Augustus 2013 | Spanje, Olveiroa

Dag 31 donderdag 29 augustus
34 km van Negreira naar Olveiroa

EERST EVEN EEN SERIEUS ONDERWERP VOORAF.

Bijna vijf, straks zes weken heb ik met veel plezier mijn dagboek geschreven, mede omdat ik erg veel abonnees had. Dagelijks werden jullie met mijn e-mails geconfronteerd. Veel reacties welke ik erg waardeerde.
Samen met Ria hebben we besloten om deze camino zo waardig mogelijk af te sluiten.

Heel graag nodigen wij/ik mijn abonnees daarom uit om er samen iets op te gaan drinken.
We willen op zaterdag 14 september in de bar van de Rosmolen van 14.00 tot 18.00 uur graag samen met alle abonnees, gereageerd of niet, met en hapje en een drankje ons en jullie avontuur waardig afsluiten.
Je kunt dan ook zelf bepalen of ik er iets mee geleje heb.

IEDEREEN IS VAN HARTE WELKOM.

Het adres van de Rosmolen: Zonnebloemstraat 7 6658XK Beneden Leeuwen.
Ik hoop op deze middag ook middels een kleine fotoreportage te laten zien wat jullie gemist hebben.
TOT ZIENS

Maar eerst nog het volgende

Intussen is het donderdag geworden en begint bij mij het besef door te sijpelen, dat de camino toch echt voorbij is. Het vervolg naar Finisterre en Muxia blijft zeker de moeite waard maar de gedachten gaan toch nog vaak terug naar de sfeer en de vele ontmoetingen. Sommigen werden bewust afgesloten en anderen kregen na enkele weken regelmatige contacten en soms logische ontmoetingen "gewoon" geen vervolg. Het lijkt niet compleet. Normaal drink je samen nog iets en zegt adieu. Dit is zo heel anders.
Wat bij mij ook niet compleet is, is Santiago. Het doel van mijn camino was dan wel het onderweg zijn naar...., maar Santiago is toch het eindpunt en daar begon het allemaal.
Want Santiago heeft zijn bestaan te danken aan het graf van de apostel Jacobus dat in het begin van de 9e eeuw werd ontdekt Op dit graf werd zo'n 200 jaar later de kathedraal gebouwd. In de middeleeuwen was het aantal pelgrims dat naar Santiago trok, veel groter dan naar Jerusalem. De kerk is gebouwd naar het voorbeeld van de Heilige Grafkerk in Jerusalem. Het heeft naast gotische en romaanse stijlen ook veel barrokke architectuur.
Maar dat ga ik zaterdag 7 en zondag 8 september nogmaals bekijken en op zondag de pelgrimsmis bijwonen.
Maar nu eerst naar het einde van de wereld, Finisterre. Vanmorgen niet al te vroeg gestart, dus de laatste van de 34 km wordXden nu in het volle zonlicht gelopen. Vanmorgen rond 11.00 uur tref ik Toos Dekkers, waarover ik gisteren al melding maakte. Toos liep vorig jaar de camino en is dit jaar gestart in Porto. Tot bijna 15.00 uur liepen we samen op naar de albergue waar we ook onderdak vonden. Allebei hebben we Finisterre en Muxia op het programma staan. Na aankomst douchen, was aan de lijn en dan lekker een pilsje. Fijn om gewoon in het Nederlands de ervaringen van de laatste weken uit te wisselen. Natuurlijk veel raakvlakken. Als ervaren wandelaars weten we ook goed, dat een pelgrim zichzelf wil zijn en spreken af dat we elkaar morgen in Cee, de mogelijke volgende etappeplaats weer zullen zien en ieder voor zich de starttijd en loopsnelheid bepaalt.
Daarna samen een heerlijke Pelgrimsdiner met uiteraard wijn.
Morgen meer over Cee, waar de vis zich heerlijk laat smaken. Ik ben benieuwd.






  • 30 Augustus 2013 - 00:55

    Ellen:

    Bert, wat ben jij een goede verteller en zo te lezen zijn je muizenissen aardig op de achtergrond geraakt. Dat was ook nodig, bedank Jacobus maar. Je verhalen zijn/waren prachtig om te lezen, maar je weer zien is nog veel leuker. Nog een paar fijne dagen gewenst en goede thuisreis. Knuffel!

  • 30 Augustus 2013 - 02:45

    Wim Uit Zwolle:

    Volgens mij was dit niet de 30e maar de 31e wandeldag.

  • 30 Augustus 2013 - 10:29

    Rob:

    Ik wist wel dat de verslagen zouden blijven komen :)

    Veel plezier nog de komende tijd en geniet ervan want voor je het weet zitten
    in de bar van de Rosmolen........... een pilsje te drinken.

    gr Rob

  • 30 Augustus 2013 - 13:02

    Riky En Gerard:

    Beste Bert,
    We hadden al wel begrepen dat je met Toos goed kom praten en wandelen, maar hoe was het samen met haar te douchen?
    Bedankt voor de uitnodiging in de Rosmolen.
    Hartelijke groeten,
    Riky en Gerard.

  • 30 Augustus 2013 - 18:38

    Peter En Wies:

    Bert hier nog even een krabbel uit Nieuwe Tonge.
    Dat ja taai was ( met het lopen dan ) dat heb je wel bewezen, hartstikke goed man.
    Een pilsje of 2 is zeker op zijn plaats.
    En wat dat douchen betreft, wie zegt er dat Ria alleen doucht ???? (grapje ).
    Bert veel succes en plezier gewenst en die gezelligheid met Toos, geloof ik wel.

    Peter en Wies.

  • 30 Augustus 2013 - 18:42

    Peter En Wies:

    P.S. bijna vergeten Bert, doe vooral ook de groeten aan Ria.

    Peter en Wies

  • 31 Augustus 2013 - 08:33

    TedNijssen:

    Dag Bert,

    Mooi al jouw verhalen te lezen en proberen er een voorstelling van te maken. Uit ervaring weet ik dat je het nooit over kunt brengen hoe je het daadwerkelijk beleefd. Wij zijn ook van de partij op 14 september a.s. om al jouw belevenissen in levende lijve van jouw te horen. Nog een mooie reis verder, en geniet van al het moois onder weg. Wij gaan vandaag voor een weekje naar Texel. En kom weer goed thuis hè ???

    Heel veel groeten, Mart en Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 130281

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: