Genieten van zon zee en stranden!!die arme pelgrim - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu Genieten van zon zee en stranden!!die arme pelgrim - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu

Genieten van zon zee en stranden!!die arme pelgrim

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

30 Augustus 2013 | Spanje, Fisterra

Dag 32 vrijdag 30 augustus
19 km van Olveiroa naar Cee

Even twijfel ik gisteravond of ik morgen direct naar Finisterre wandel of nog en tussenstop ga maken. Toos maakt een overtuigende indruk. Ze heeft tijd voldoende dus een overnachting in Cee, een mooie plaats aan de baai, staat voor haar vast. Vorig jaar heeft ze al gewandeld van Santiago naar Finisterre, dus ze weet waar ze over praat. Eigenlijk zit ik met hetzelfde luxe probleem.
Ik slaap eerst lekker uit, dat wil zeggen, ik blijf lang op bed liggen. Slapen is er niet meer bij, als vanaf vijf uur de een na de ander opstaat, rugzak inpakt, headlight aan en uit maakt, de laatste spullen voorzichtig in de knisperende supermarkt zak probeert te doen. Als half acht de algemene lampen aangaan, voel ik me aangesproken. Gisteravond was het pilsje na de wandeltocht me zo lief, dat ik het scheren gemakshalve vergat. Dus nu maar even, ik verlet er niets mee. Dan om haf negen, 08.30 uur!!! vertrekt deze pelgrim richting Cee, maar 19 of 20 km, dus lekker ontspannen. Tijdens dit schrijven kijk ik nog even naar de foto's van vandaag om inspiratie op te doen.
Alles bijeen zullen er straks veel hetzelfdelijkendefoto's ( goed scrabbelwoord) te zien zijn, maar elke keer als ik een mooi vergezicht zie denk ik, zo mooi heb ik het nog niet gezien. Wat wil je met een opslagcapacteit van 64 gig. Vroeger ging dat anders. Je had een fotorolletje in kleur, als je het tenminste goed kon doen, anders was het gewoon zwart wit. Daarop pasten misschien wel 24 foto's, en als je het rolletje er voordelig inlegde, kon er mogelijk wel eentje meer op. Maar kijk wel uit dat je na elke foto doordraait en dat de film mee transporteert. Voor er daadwerkelijk gedrukt werd, moest de hele familie daarmee ingestemd hebben.
Maar dan komt het: Als na drie maanden het rolletje ontwikkeld was en de foto's bij de fotograaf konden worden opgehaald, was de spanning te snijden, hoeveel zijn het er geworden en wie heeft welke foto gemaakt. Iedereen zit over moeders schouder mee te kijken en vooral de genieten.!!!! Zeker niet aankomen opdat er geen vingers op komen.
Nee, dat doe ik nu anders, gelukkig, maar of we er ook altijd blijer mee zijn, is natuurlijk afwachten. Maar een tipje van de sluier hoop ik zaterdag 14 september op te lichten.
Als ik dan goed twaalf uur Cee binnen wandel, smst Toos mij, dat ze er is en ik zie haar op afstand.
Samen een albergue opgezocht die ons leek. Dames en heren wel gescheiden douchen, maar daar slaan we ons wel door heen. Na de noodzakelijke rituelen even een terrasje pakken, het is tenslotte gewoon vrijdagmiddag. Want omdat een Pelgrim geen vijfdaagse maar een zevendaagse werkweek heeft, blijven alle dagen hetzelfde. Toch beginnen de dagen nu echt op vakantie te lijken. Misschien zijn de inspanningen wel gelijk aan voorheen, maar het gaat me steeds gemakkelijker af.
Vandaag komen we niet zover dat de vissen binnen bereik zij,n, maar ik hoop morgen als een verlaat ontbijt toch bijvoorbeeld te proeven of de octopussen hier ook zo lekker zijn. Want Holllandsche Nieuwe zullen ze hier niet hebben!

Tot morgen

  • 30 Augustus 2013 - 19:03

    Gerda:

    een fijn weekend bert !!

  • 30 Augustus 2013 - 21:39

    Ari:

    Ha die Bert, ik heb je gevolgd en het komt mij voor dat Santiago wellicht een onderdeel van de de weg is en het doel nog lang niet is bereikt, je bent in goed gezelschap begrijp ik uit jouw verslagen, die helpen je natuurlijk ook om de weg af te leggen. Knappe prestatie Bert.

  • 31 Augustus 2013 - 04:30

    Bas Mulders:

    Altijd weer leuke verslagen van de voorbije dag.leuk om te lezen.
    Grt Bas


  • 31 Augustus 2013 - 13:34

    Wim Uit Zwolle:

    Ja Bert, je loopt nu nog van gespreid bedje naar gspreid bedje.
    Straks sturen we je door naar Egypte en Syrie.
    Jacobus heeft voor jou een weg gebaand door Spanje.
    Nu ben jij aan de beurt om voor iederéén een weg te banen door het midden-oosten.
    Denk daar maar eens over na, dan vergeef ik je de achterstand van PSV op PEC.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 130277

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: