mijn tweede reisdoel - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu mijn tweede reisdoel - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Bert Konings - WaarBenJij.nu

mijn tweede reisdoel

Door: Bert Konings

Blijf op de hoogte en volg Bert

31 Augustus 2013 | Spanje, Fisterra

Dag 33 zaterdag 31 augustus
14 km van Cee naar Finisterre

Ik zit de herinnering aan deze dag te bedenken en te schrijven op de Faro de Finisterre, het einde van de wereld.
Vanmorgen lopen Toos en ik samen op naar Finisterre, een kleine afstand die we samen overbruggen. We hebben toevallig allebei het adres van eenzelfde albergue waar het goed toeven zou zijn. Zijn we net in Finisterre komt een Duitse uit Neurenberg vanaf een terras naar me toe, die ik al misschien veertien dagen niet meer heb gezien na een gezellige ontmoeting op een terras. Verrassend om haar terug te zien. Dan vijf minuten later komt een Spaanse spontaan naar mij, die ik nauwelijks herken. Ze zat in Santiago in een groep jongeren waarmee ik op het plein voor de kathedraal lekker zittend op de grond een feestje heb gevierd. En daarna, niet te geloven, komt één van de vier dames naar me toe, waartussen ik op de O Cebreiro de nacht illegaal heb doorgebracht. Het was de Deense, die als laatste van de vier was overgebleven. De overige drie waren juist gisteren naar huis gegaan. Heel leuk om haar te ontmoeten, want na de illegale avonturen had ik toevallig niemand meer van dit viertal gezien. Verrassend deze ontmoetingen die ik in Finisterre niet meer had verwacht.
Op de albergue stellen we het douchen stellen we even uit,( niet bezweet) tot na het gebruikelijke terras en een klein hapje. Maar eerst nog de oorkonde ophalen voor het bereiken van tweede mijlpaal van de camino, het bereiken van Finisterre. Niet onbelangrijk op mijn erelijst. Dan toch even verfrissen en spreken af dat we om 18.00 uur weer op de kamer zijn om de avond verder in te vullen, waarbij een hopelijk spectaculaire zonsondergang, 4km verderop, een onderdeel moet zijn.
Voor we naar de Costa da Morte gaan nog even langs de supermecado voor een knabbeltje en een blikje. In de supermarkt is ook het echtpaar uit Ierland die in Galway wonen, het zogenaamde Galwaygirl. Alsof het nog niet genoeg is, spreken mij buiten drie jongens uit Italië aan, waarme ik in Burgos de kamer heb gedeeld. Heel leuk allemaal. Dan toch naar de punt, waar de zon de aarde tijdelijk verlaat. Om 21.15 ging ie onder, het was wolkenloos, maar toch..... spectaculair...... nee. Misschien iets te veel vocht in de lucht??? Dan maar 3,5 km teruglopen naar bet dorp, een terrasje om te kunnen doorzenden.
Morgenvoeg de kuiten smeren voor de 30 km naar Muxia en dan zien we wel weer.

Tot morgen

  • 31 Augustus 2013 - 23:05

    Corry V Kraay Mulders.:

    Hallo Bert.
    Proficiat met behalen van het eind punt, je treft het toch maar met het vrouwelijk schoon om je heen.

    Gr Corry.

  • 31 Augustus 2013 - 23:31

    Ellen:

    Vandaag veel aan je gedacht, je weet wel waarom. Morgen gaan wij met Ria naar Geffen, dás nog eens wat anders dan de Costa da Morte (tenminste, dat hoop ik wel, klinkt nogal doods). Kan je nog wel Lauws verstaan als je terugkomt met dat internationale gezelschap om je heen? Succes morgen!

  • 01 September 2013 - 19:29

    Tonny:

    Hola Bert,

    Morgen lees ik ga je naar Murcia, Als je mooi weer hebt, heb je een prachtig vergezicht over de Atlantische oceaan, ¨la Costa del muerto¨,de kust van de dood, hier zijn vele vissersschepen vergaan. Ook de olietanker de Prestige heeft jaren geleden de stranden vervuild met ruwe olie. Er staat een metalen sculptuur vlak bij het kerkje ter herinnering van die olie ramp. Morgen vroeg om 07:30 uur wordt ik met een taxi door het klooster naar San Pied de Port gebracht en vandaar met het boemeltje naar Bayonne en Biarritz. De vlucht is om 14:43 uur naar Rotterdam, daarna met de rugzak met de trein naar Utrecht, Tiel en met de bus naar Lauwe. Hier is het nu een gekkenhuis deze dagen elke dag meer dan 330 slapers. In de nieuwe herberg 183 in de oude 118 en de rest in het barakkenkamp.

    Saludos,

    Tonny

  • 04 September 2013 - 23:26

    Bert Konings:

    van harte proficiat
    met het halen van je einddoel

    gerrit dien mulders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 130285

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 04 Oktober 2018

Camino del Norte en Camino Primitivo

25 Augustus 2016 - 24 September 2016

Orval/St Amand Montrond naar St Jean Pied de Port

03 Augustus 2014 - 16 September 2014

Maastricht naar Orval / St. Amand Montrond

29 Juli 2013 - 09 September 2013

Camino:St. Jean Pied de Port naar Santiago

Landen bezocht: